Prvo poglavlje

Uvodnu legendu iz romana Četiri elementa možete pročitati ovde: legenda




Postoje nevidljive sile, koje imaju moć nad nama. Okrenu naopačke naše živote, naša osećanja, ali otvore nova vrata i izvuku iz nas ono što nismo ni znali da nosimo u sebi. Neko to naziva sudbinom, neko spletom okolnosti a neko božjim uplivom.

U mom kratkom životu ta se nevidljiva sila par puta nemilosrdno poigrala sa mnom i oduzimala mi najbliže jednog za drugim.

Prvi put se to desilo kad mi je bilo jedanaest i kad je mama nakon telefonskog razgovora jedva protisnula, „Tata je poginuo.“ Drugi put je bilo, kad me je razredna izvukla sa časa i sa očima punim suza saopštila da mi je mama umrla od aneurizme.

Događaji koji su usledili ostali su u magli.

Rodbine nemam, ne one koja bi marila za mene. Mama je odrasla u domu za nezbrinutu decu, sa njene strane nemam nikoga. Sa  tatine strane, baka je umrla nekoliko dana pre njegove pogibije, starija sestra po ocu me mrzi, a stric nije odgovarao na pisma i pozive Centra za socijalni rad.

Tako sam se našla u Petrovcu, kod hranitelja, Vladimira i Anke, bračnog para koji nije povlašćen vlastitom decom. Umesto toga, svu svoju dobrotu i ljubav poklanjaju tuđoj. Prihvatili su me i poštuju granice koje sam postavila.

Zatekla sam se u školi koju nisam planirala upisati, u malom nepoznatom mestu, koje nije daleko od rodne Kamenice, ali ipak nije moje. Život prolazi pored mene, pored mog zida samoočuvanja, već pune dve godine, devet meseci i osam dana... ali nije da brojim.

Nemam nikoga.

...ali zato imam ovu prokletu tetovažu na levoj ruci, za koju ne znam kako sam je dobila. Da li sam mesečarila do nekog tatoo majstora ili je to samo priviđenje? Ne, ne priviđa mi se. I drugi su je danas primetili, buljili, provocirali i podsmevali se, kao mnogo puta pre toga, ali tako je kad sami sebi nametnete ulogu dežurnog čudaka.

Zagledala sam se u plavi trougao okrenut oštrim uglom prema dlanu. Donja strana se provlači celom širinom ruke. Prokletinja mi zauzima celu donju polovinu podlaktice i jutros je tamo bio samo trokut. Par sati kasnije u njemu se pojavila spirala koja simbolizira plamen.

Tata je imao istu takvu tetovažu, ali na gornjem delu desne podlaktice i još tri slične njoj. Po dve na svakoj ruci. Simboli četiri elementa.

Baka ih je imala, isto. To je simbol njihove vere, koju nikad nisam shvatila, iako mi je tata jednom pokušao objasniti o čemu se radi. Verovali su u Majku Zemlju a baka je navodno nosila njen duh ili nešto tome slično.

Jutros sam mislila da sam u snu nacrtala očevu tetovažu, međutim, niti sapun, niti krema, niti losion, alkohol, nisu skinuli tintu.

Možda sam podvojena ličnost pa se ona druga otišla tetovirati, javilo se u jednom trenu „razumno“ objašnjenje, koje nije objašnjavalo postepeno pojavljivanje tetovaže.

Iz misli me je izvuklo zvono i uskoro sam začula tiho kucanje. Na vratima sobe pojavila se Anka i naterala me da na tren zaboravim na muku.

„Lili, siđi dole”, rekla je niska crnka. To su nam zajedničke crte, obe smo sitne i crnokose. „Došla je Mirjana”, obavestila me je tihim glasom o onome što sam već i sama znala. Radnica Centra za socijalni rad je došla u  redovnu kontrolu. Iako za time nije bilo potrebe. Kod Anke i Vlade je sve savršeno. Kuća, dvorište, domaćinstvo. Kad bih im dozvolila, verujem da bi i naš odnos bio savršen.

Navukla sam omiljenu teget duksericu. Poslednji poklon koji sam dobila od mame. Povukla sam rukave dole, kako bih sprečila onu prokletinju da slučajno izviri i sišla do prizemlja. Već u hodniku sam začula poznati piskutavi glas. Ušla sam u dnevnu sobu i tiho se pozdravila.

Sem ljudi, u toj sobi nije bilo ničeg posebnog. Obična dnevna soba.

„Kako si Lili? Kako škola?”, pitala me je čim sam se smestila na udaljeniji deo ugaone. Uvek biram najudaljeniji deo bilo čega. Što dalje od ostatka sveta. Tamo se osećam najprijatnije.

„Dobro sam a i škola je dobro.”

„Da, da. Kod tebe je sa školom uvek više nego dobro. Školski mangupi ti još uvek prave probleme?” Razredna joj je komšinica i kućna prijateljica, tako da zna sve i ako je razredna čula za tetovažu, i Mirjana je čula.

„Ne, sa vršnjacima nemam problema, oni ga imaju sa mnom.” Pogledala me je prekorno sitnim plavim očima. „Zar se moram uklopiti? Mislim da se to ne bi promenilo gde god bi me smestili. Uostalom, pravo svakog tinejdžera je da bude neshvaćen i da se ne uklapa.” Najveći strah je da će me premestiti kod drugih hranitelja ili u dom, ali crvenokosoj ženi je zatitrao osmeh na usnama.

„Nećemo mi tebe nigde premeštati, to sam ti već rekla i nadalje ću se praviti da si se sasvim uspešno uklopila u sredinu.” Zaustila sam da joj objasnim da sam se odlično uklopila, ali podigla je kratki debeli kažiprst i prekinula me. „Nego da mi pređemo na ono drugo. Ako imaš domaći, slobodna si.”

Vratila sam se u sobu i ostatak dana provela u pretraživanju interneta tražeći podatke o iznenadnim pojavama tetovaža. Bezuspešno, naravno. Strahovala sam da ova na levoj ruci nije i poslednja. Zajedno sa strahom rasla je i panika.


Drugo poglavlje možete pročitati ovde: link


Autor Dana Hill


Нема коментара:

Постави коментар

Zemlja nade 11